SMS Passcode solgt til Entrust Datacard

News Room Media Inquiry

Entrust logo on purple hex background

Den amerikanske IT-gigant Entrust Datacard annoncerer i dag købet af den danske softwareproducent SMS Passcode. I samme ombæring investerer Entrust Datacard i den britiske IT-virksomhed CensorNet, som man også indgår et strategisk partnerskab med. Entrust Datacard er en veletableret virksomhed på det globale marked for IT-sikkerhed. Virksomheden leverer sikkerhedsløsninger til finansielle institutioner, nationale regeringer, virksomheder og organisationer. Software der fx anvendes til at verificere brugere, der ønsker at få adgang til et sikret netværk eller foretage finansielle transaktioner. I Danmark er Entrust Datacard mest kendt for at levere infrastrukturen til den digitale signatur leveret af TDC.

SMS Passcode er førende inden for multi-faktor autentificering i Europa, Mellemøsten og Afrika, og virksomheden er kendt for sin funktionalitet og brugervenlighed samt et omfattende hold af uddannede samarbejdspartnere over hele verden.

I kombination med partnerskabet med Censornet understreger købet yderligere Entrust Datacards position som markedsførende og udvider virksomhedens tilstedeværelse til Norden samt DACH- og Benelux-landene.

”Behovet for problemfrie og sikre digitale kundeoplevelser har aldrig været større. Med opkøbet af SMS Passcode kan Entrust Datacard yde en endnu bedre service til vores kunder med integrationen af SMS Passcodes teknologi i vores egen IntelliTrust-Løsning,“ udtaler Todd Wilkinson, der er CEO i Entrust Datacard.

Baner vej for vidensdeling

SMS Passcode blev etableret i 2004 af David Hald, Claus Rosendal og Jakob Østergaard. I 2016 blev virksomheden købt af britiske CensorNet.

Om salget af SMS Passcode og partnerskabet med Entrust Datacard udtaler Claus Rosendal, CTO i CensorNet og stifter af SMS Passcode:

"Entrust Datacard er en af de mest professionelle organisationer, jeg har samarbejdet med og kombineret med virksomhedens finansielle kapacitet, kunne jeg ikke forestille mig et bedre scenarie, for at sikre den fremtidige udvikling af SMS Passcode. Købet baner vej for vidensdeling inden for autentificerings-området, hvilket gør det muligt at styrke og udbygge Entrust Datacards eksisterende produkter.

Vi forventer fx snart at se SMS Passcode gøre brug af de eksisterende stærke cloud-løsninger fra Entrust Datacard.  Købet gør det muligt for os fortsat at tilbyde førende autentificeringsløsninger til vores kunder og partnere, udviklet og understøttet fra Danmark.”

CensorNets USS platform betyder, at Entrust DataCard nu kan tilbyde en lang række nye løsninger inden for autentificering, SSL certifikater og PKI (Public Key Infrastructure) Desuden vil købet af SMS Passcode forbedre virksomhedens intelligente Insight Engine.

For at understrege samarbejdet yderligere træder Todd Wilkinson, CEO i Entrust Datacard, ind CensorNets bestyrelse.

For yderligere information kontakt:

Heather Morris
Director, Global Communications
+1 952.988.1745

Om Entrust Datacard Corporation

Forbrugere, borgere og medarbejdere forventer i stigende grad hvor-som-helst-når-som-helst oplevelser, uanset om de foretager indkøb, krydser grænser, får adgang til offentlige tjenester online eller logger på en virksomhedes beskyttede netværk.

Entrust Datacard tilbyder sikre transaktionsteknologier, der gør det muligt at levere dette på en pålidelig og sikker måde.

Produkterne spænder fra det fysiske som fx betalingskort, pas og ID-kort til det digitale med fokus på autentificering, certifikater og sikker kommunikation.

Med mere end 2.200 medarbejdere fordelt over hele verden og et netværk af stærke globale partnere, servicerer Entrust Datacard kunder i 150 lande.

For mere information besøg: www.entrustdatacard.com.

Om CensorNet

CensorNet hjælper organisationer med effektivt at styre og kontrollere brugen af cloud-baserede applikationer i deres forretning.

CensorNet tilbyder en samlet og flerlaget tilgang til at sikring af clouden ved hjælp af sin multifunktionelle cloud-sikkerhedsplatform, som leverer integreret web- og e-mail-sikkerhed, CASB og adaptiv multifaktor autentificering.

Det betyder, at organisationer får et sikkerhedsfokuseret overblik over og kontrol med brugeradgang, data og aktiver, så de lever op til sikkerhedskrav, auditering, overholdelse af regler og produktivitet associeret med brugen af cloud-applikationer og enheder.

CensorNet gør det muligt for organisationer at kontrollere Shadow IT, sikrer implementering af BYOS initiativer og beskytter dem mod cyber-trusler.

CensorNet har mere end 4.000 kunder og 1,3 millioner brugere på globalt plan. Hovedsædet ligger i Basingstoke i England, men virksomheden har også kontorer i Austin i Texas, München og i København. Besøg: https://www.censornet.com/